mandag den 30. januar 2012

En uskyldig djævel ved min side


Jeg opsluges af hendes sovende skønhed
– indfanges i sansernes verden
hvordan er jeg dog blevet så heldig?
følger hendes smukke linjer med øjnene
smelter en smule indvendig
da jeg får øje på antydningen af et smil på hendes læber

Bemærker hendes sagte vejtrækning
standser min visuelle vandring ved hendes øjne
hun behøver ikke åbne dem for at jeg kan genkalde mig deres skønhed
de har samme farve som stilken på en vintergæk
uendeligheden ved at kigge dybt i dem står tydeligt i min erindring

Jeg strejfer hendes kind
da jeg kører hånden gennem hendes blonde lokker
straks forsøger et minde at trænge sig på
men jeg standser det og bliver i stedet i denne midlertidige trance af lykke
hun er smuk, men hun er kun min lidt endnu
jeg vil nyde hvert øjeblik med denne smukke djævel ved min side

Ingen kommentarer:

Send en kommentar