mandag den 23. januar 2012

En mand jeg ikke fortjener

jeg kigger ind i de store grønne øjne
han smiler og kærtegner min ryg, han er en god mand
jeg smiler af høflighed, hvad kan jeg ellers gøre?

jeg rykker mig en anelse væk og tænder en cigaret
han ryger ikke, men kigger ømt på mig, imens jeg inhalerer
og nyder min frihed

jeg er tryg i hans selskab, han passer på mig

han komplimenterer mig for alt for mange ting
det trænger ikke ind som andet end information
om et nemt offer og et stakkels bytte

følsomheden i hans stemme burde få mit sind til at knitre af lykke
i stedet tænker jeg på afgangstavler og natmad
og om han mon vil følge mig til bussen

han spørger om jeg ikke bliver og sover
jeg svarer at solen aldrig har været en god følgesvend
og begynder at samle mit tøj fra gulvet

han rejser sig fra sengen med et såret udtryk i øjnene
jeg slukker min cigaret og går derfra med et triumferende smil
og et sind så køligt, som da jeg ankom

Ingen kommentarer:

Send en kommentar