torsdag den 19. januar 2012

Drømmenes indtog

Når jeg lukker øjnene er der tusind mennesker på mit værelse
de sidder i en sofa ved siden af mit hoved
snakker om hovedbundsorgasmer
jeg åbner øjnene, der er kun mig
eftertænksomheden og ensomheden

larmen fra gaden og mørket
den trygge følelse af magtesløshed
hvis bare de der holder mig med selskab var her igen i nat
som alle andre ensomme nætter
ingen ro, ingen kaotisk sindstilstand

han tog en cigaret i hver hånd
en neglerod der river hul på min hukommelse
en plet af soja på mit gulv der minder mig om min utilstrækkelighed
tanker flettet sammen af komplimenter og skældsord
du er ikke voksen
to triste sjæles skeletter danser en stille dans
venter på daggry, hvor de atter må skilles

en rar mand med venner, der ikke burde kende hans navn
en lyst til at lære ham at kende
et faresignal, der blinker for mit indre blik
fejl, mistro, skuffelser står malet i panden på mit tøjdyr
tanker, hold en pause og lad mig drømme i stedet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar