onsdag den 2. januar 2019

Stearinlysets løfter


I skæret fra stearinlyset træder drømmene frem
Jeg ser ham for mig
Ham jeg endnu ikke har mødt
Han blinker til mig og forsvinder i røgen fra min cigaret
Jeg smiler for mig selv og udfordrer ham til at komme tilbage
Et blidt strejf på kinden fortæller mig
at han har hørt min afdæmpede bøn
Forsigtigt stryger han mit hår væk fra mit ansigt
Inhaleringen lyder som en hvisken
og jeg fryder mig over de løfter den indeholder
Beruset af opmærksomheden
byder jeg ham op til dans
Til tonerne af Tom Waits
opsluges jeg af hans duft og hans bevægelser
Han kigger mig dybt i øjnene
og jeg glemmer tiden
Rødvinspletten på gulvet er næsten tørret ind
da virkeligheden vækker mig
Tænder et skod fra askebægeret
og puster gensynet ud

Ingen kommentarer:

Send en kommentar