lørdag den 24. februar 2018

Mødet med en gammel fantasi


Jeg besluttede at opsøge dig.
Endnu en velovervejet irrationel beslutning fra min side.

Dit svar lader vente på sig
Jeg ved godt den tid for længst er forbi.
Portrætterne på mine negle virker pludselig så snaksalige.
Jeg bestemmer mig for at fordrive tiden med en gammel bekendt.

Jeg slentrer langs søerne og smiler betaget af
din lydløse afvisning.

Når jeg ikke er opmærksom tager tankerne mig med
tilbage til en tid hvor jeg kunne være mig selv
og være glad samtidig.

Selv i min forestilling er gensynet mærkbart forandret
din lejlighed dufter anderledes end jeg husker
og din øjenfarve er forandret.
Jeg følges lidt med englen gennem stuen
og beslutter mig for at vende hjem igen.

Den mand jeg har skrevet mest om,
er ikke ham, jeg har kendt længst.
Faktisk var du et ganske kort bekendtskab.
Jeg har kun elsket én mand og det var ikke dig,
selvom jeg tror, du ønskede det.

Du var mit snevejr i juni
Det friske pust, der holdt mig vågen
En saxofonsolo der begejstrede
og som jeg i en periode hørte på repeat

Jeg ved ikke, hvad du betød for mig,
men jeg tror du var min engang.

Det her er min undskyldning og min tilgivelse.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar