tirsdag den 10. juli 2012

Lystens jerngreb


På en bar i indre by
i selskab med de bedste
fortæller mine øjne historier
de ikke før har hørt fra mig
Mine smil afslører hemmeligheder
som endnu ikke er klar til dagens lys
jeg viser dem i stedet bodegaens dunkle skær

Jeg tror jeg ved hvordan det føles
at være forelsket i skurkens datter
Fuldmånens opmuntrende nik overbeviser mig
En uvant følelse af spænding
hvirvler forvirret rundt i min krop
Jeg henter endnu en øl
forsøger at følge med i samtalen

Mine svævende tanker bliver afbrudt
spørgende øjne søger mit blik
Jeg smiler forlegent og leger med ordene
Kigger afventende på min sovende telefon
De bemærker min usædvanlige adfærd
med begejstring i stemmerne
jeg smiler fjoget og tager endnu en tår

Mine småberusede indfald cirkulerer
om en eftertragtet mand
da jeg omsider beslutter mig for at tage hjem
Tanken om at fodboldtøj og svamperagout
kan få mig til at smile, undrer mig
men for en gangs skyld er jeg ikke skræmt
Jeg skriver at jeg tænker på ham

Ingen kommentarer:

Send en kommentar