søndag den 18. marts 2012

Fortidens fatamorgana

Han har det samme blik,
når han kigger i mine øjne
som jeg får, når jeg fanger dit blik
Et ungt og friskt pust
som jeg formentlig ikke kan håndtere
Et smil der gør mine øjne smukkere
Øjne, som hverken er åbne eller lukkede

En syndig start på dagen
efterfulgt af en beroligende sitren
Drømmescenarier blæser ud af det åbne vindue
Tankestrømmen standses brat af
daglige forpligtelser

Han tager nervøst min hånd
Jeg smiler og mener det
Tankerne tvinges til at være hos ham
og jeg nyder det for en stund
Forvirres af hans ærlige forsøg
Hvis bare han var en anden
ville det måske gå

Tænder en cigaret
stjæler et uopmærksomt øjeblik
Hans afdæmpede attitude af galante vendinger
flossede smil og gådefulde tilnærmelser
fastholder min fascination

Faresignal der runger for mit indre
i heftig diskussion med mit naive verdenssyn
På trods af falske advarsler
har han set mig og forstået mine drømme
Hvorfor er det ikke nok?

1000 finurlige skyggebilleder bag mine øjenlåg
Jeg skriver et digt, og hælder ordene ud i vasken
Det ender alligevel med, at jeg kysser ham
når han beder mig om det

Ingen kommentarer:

Send en kommentar