søndag den 11. marts 2012

Årstidernes invasion

Jeg elsker København om foråret..
Smilet man kun sender til en, man aldrig ser igen
Entusiastiske velgørenheds-forkæmpere
Holde øjenkontakten med en fremmed
Tre menneskers ordløse diskussion
Manden med den hjertenære latter
Parret med de irriterende næser
Kigge op når jeg går på Strøget
Nyde et ensomt cafébesøg
Stå på ét ben i metroen
Gademusikanter
Regnvåde gader
Duften


Jeg elsker København om sommeren..
Forventningens glæde til Københavns natteliv
Somersby og den liflige smag af beruselse
Cigaretter, rødvin og hverdagsfilosofi
Forsøget på at overgå dagen før
Jagten på det uundværlige sus
Forsvundne bekymringer
Skyernes rolige færd
Henslængt i en park
Forelskelsen
Fødselsdag
Bare tæer
Glæde


Jeg elsker København om efteråret..
Kuldens påmindelse om min tilstedeværelse
Falde i søvn med gardinerne trukket fra
Småfjollede spadsereture om Søerne
Øjne man har savnet at forsvinde i
Genopdaget barndomsfascination
Stearinlysets venlige blafren
Et foretrukket tilholdssted
Regnbuer på nattehimlen
Røg fra en vandpibecafé
En ny begyndelse
Vinden i håret
Fuldmåne


Jeg elsker København om vinteren..
Den søde smag af Tivolis lune spanskrør
En overraskende, længe ventet besked
Musik der får følelserne til at boble
En følelse af at være taknemmelig
Lyden af sne under mine fødder
Manglen på vintergækker
Duften af fyrværkeri
Hvide dynger af ro
Frosne vinterkys
Et mildt afsavn
Familieidyl
Huer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar