torsdag den 1. marts 2012

Min afsked til de knitrende lagner

Småberuset og fornøjet
slentrer den kække blondine
mod salige strøg og opmærksomhed.
Jeg glæder mig til at se dig
og dine knitrende lagner

Lysten forsvinder
søvnen tager over.
Jeg sover så forfærdelig rart
op ad dit bryst

Forskellige forventninger
gennemsyrer lokalet.
Jeg orker ikke at ænse det
læg dig til at sov, ved siden af mig

Du virker fjern
spørger mig om fortiden
ubevidst hiver du erindringens spøgelser
med i seng

Jeg svarer det du frygter mest
det går op for dig, det er alvor.
Mine følelser er flossede
I nat smuldrer de langsomt

Med lange ord
jeg ikke kan udtale
griber du efter din guitar.
Forsøger at spille mig tilbage

Forhænget svajer stadig let
fra da du gik.
Måske jeg brød et kodeks
jeg ikke kender til

Et sidste blik i spejlet før
jeg lukker døren bag mig.
Beslutter mig, er klar over
det var sidste gang jeg oplevede
dine knitrende lagner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar